ΧΡΟΝOΛΟΓΙΟ

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ ΣΤΟ ΦΑΓΗΤΟ

Uit den ouden doosch: De Vegetarische Slager.

Όλα ξεκίνησαν από έναν αγρότη από την Brabant. Ένα μικρό τοπικό κρεοπωλείο στη Χάγη έμελλε να αλλάξει τον κόσμο, ξεκινώντας μια διατροφική επανάσταση με πρωταγωνιστή το κρέας: αυτή είναι η ιστορία του The Vegetarian Butcher.

1962

Γεννημένος σε μια φάρμα στο Langeweg της Brabant στις 11 Σεπτεμβρίου 1962, ο Jaap γιος του Gerrit και της Janny Korteweg, έμελλε να γίνει αγρότης. Αντί όμως να επαναλάβει την ιστορία αποφάσισε να την αλλάξει. Η απογοήτευσή του από τη βιομηχανία του κρέατος τον οδήγησε σε μη συμβατικές μεθόδους καλλιέργειας: βιολογική αροτραία καλλιέργεια, χωρίς κτηνοτροφία. Αυτή ήταν και η πρώτη μεγάλη καινοτομία στην οικογενειακή παράδοση.

1998

Το ξέσπασμα της πανώλης των χοίρων και της νόσου των τρελών αγελάδων πλήττει την Ολλανδία. Ο Jaap ρωτήθηκε εάν στις ψυκτικές αποθήκες, όπου διατηρούσε τα κρεμμύδια και τα καρότα, θα μπορούσαν να αποθηκευτούν δεκάδες χιλιάδες σφάγια. Τότε, φαντάστηκε τους τεράστιους σωρούς από σφάγια και αρνήθηκε την προσφορά παρότι ήταν συμφέρουσα. Γιατί; Επειδή συνειδητοποίησε ότι πρέπει να αλλάξει ο τρόπος μεταχείρισης των ζώων.

ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΧΕΙ ΑΠΟΤΥΧΕΙ

– Jaap Korteweg

Ο Jaap ήθελε να φροντίζει τα ζώα σε ένα βιολογικό περιβάλλον, το οποίο θα βελτίωνε την ποιότητα της ζωής τους. Έτσι, η σκέψη ότι θα έπρεπε να τα σφάξει ο ίδιος, τον απωθούσε.

Γι' αυτό αποφάσισε να σταματήσει να καταναλώνει ζώα και έκανε μία συμφωνία με τον εαυτό του: να τρώει κρέας  μόνο όταν δεν βρισκόταν στο σπίτι ή στο αγρόκτημα. Το αποτέλεσμα; Κατανάλωνε κρέας σπάνια. Ταυτόχρονα, αποφάσισε να ανακαλύψει κάτι που θα εκπλήρωνε την επιθυμία του για κρέας, χωρίς όμως να προέρχεται από τα ζώα.

2010

Το The Vegetarian Butcher κυκλοφόρησε επίσημα την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων, το 2010. Ο Jaap άνοιξε ένα κρεοπωλείο στην καρδιά της Χάγης με την εναλλακτική πρόταση του σήμερα. Εκεί, τα χειροποίητα προϊόντα και το νόστιμο φαγητό ήταν και παραμένουν πρωταρχικής σημασίας. Όχι μόνο το επισκέπτονται άνθρωποι απ' όλο το Hofstad για να δοκιμάσουν το νέο προϊόν, αλλά έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον και ολόκληρου του γαστρονομικού κόσμου.

2011

Ο Ferran Adrià (El Bulli, Βαρκελώνη) το δοκιμάζει μαζί με μια ομάδα κορυφαίων chef [BA1]. Έπειτα, επαινούν τα καλύτερα προϊόντα: "Αυτό είναι πιο τρυφερό από το χοιρινό, πιο ζουμερό από το κοτόπουλο!".

Το προϊόν μας διατίθεται σε όλο και περισσότερα καταστήματα. Ολοένα και πιο πολλά παντοπωλεία, κρεοπωλεία και super market αναζητούν μαζί με μας μία εναλλακτική πρόταση για το κρέας. Εξάλλου, η Triodos Bank Hart-Hoofdprijs βράβευσε το The Vegetarian Butcher ως την «Πιο καινοτόμο και εμπνευσμένη εταιρεία» το 2011. Προσοχή! Πρόκειται για μία αληθινή επανάσταση!

De ambachtelijcke Slagerij aan het Spui in Den Haag. Waar alleen hardnekkige vooroordelen worden geslacht.

2012

Το ενδιαφέρον για το νέο προϊόν αυξάνεται ολοένα και περισσότερο. Ο αρθρογράφος μαγειρικής Mark Bittman γράφει σε άρθρο του στις New York Times: "Γιατί να χρησιμοποιήσετε το κοτόπουλο ως μηχανή για την παραγωγή κρέατος, όταν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια μηχανή για να παράγετε μία τροφή φυτικής προέλευσης που μοιάζει με κοτόπουλο; ". Πόσο δίκιο είχε!

"Χακαρισμένος" κιμάς; Η βιομηχανία πουλερικών διαφωνεί, δηλώνοντας ότι το The Vegetarian Butcher "εκμεταλλεύεται το καλό όνομα του κοτόπουλου". Έτσι υπέβαλε καταγγελία στην Ολλανδική Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων και Καταναλωτικών Προϊόντων για τις ονομασίες των προϊόντων μας. Υπάρχουν ακόμη και κοινοβουλευτικές ερωτήσεις για το θέμα, που περιπαικτικά ονομάζονται #schnitzelgate. Τι αποδεικνύουν οι ονομασίες των προϊόντων μας; Ότι στην ουσία έχουμε αναπαραγάγει τη γεύση και την υφή του κρέατος, χωρίς να χρησιμοποιούμε κρέας.

Επιπλέον, εξασφαλίσαμε μια θέση στα NIMA Marketing Awards. Η PETA μάλιστα δημιούργησε ένα βραβείο ειδικά για το The Vegetarian Butcher: "Η πιο φιλική προς τα ζώα εταιρεία της χρονιάς!"

2013

Το λανσάρισμα του mc² Burger, του πρώτου μας χορτοφαγικού burger, έγινε στο Παρίσι. Από εκείνη τη στιγμή το παραδοσιακό μοσχαρίσιο μπιφτέκι απέκτησε έναν ισχυρό χορτοφαγικό αντίπαλο που μάλιστα παράγεται με 82% λιγότερες εκπομπές CO2.

Οι έμποροι της JWT Intelligence αναγνώρισαν το The Vegetarian Butcher ως παγκόσμιο ηγέτη μιας χορτοφαγικής τάσης που τελικά ξέσπασε το 2013, για να ακολουθήσει μια συνεργασία με την Delhaize, με αποτέλεσμα τα προϊόντα μας να φτάσουν στα ράφια των καταστημάτων στο Βέλγιο.

Το The Vegetarian Butcher αρχίζει να κυκλοφορεί και να καθιερώνεται και εκτός super market. Η HEMA άρχισε να πουλάει το mc² Burger σε όλα τα εστιατόρια και επεκτάθηκε ακόμα και σε μουσεία, όπως το Μουσείο Stedelijk.

mc2 Burger De Vegetarische Slager

Το The Vegetarian Butcher αρχίζει να κυκλοφορεί και να καθιερώνεται και εκτός super market. Η HEMA άρχισε να πουλάει το mc² Burger σε όλα τα εστιατόρια και επεκτάθηκε ακόμα και σε μουσεία, όπως το Μουσείο Stedelijk.

2014

Το mc2 Burger αναδεικνύεται ως το καλύτερο χορτοφαγικό μπιφτέκι: "Νόστιμη φυτική γεύση και ελκυστικό άρωμα."

Ο ιδρυτής Jaap Korteweg μοιράζεται την ιστορία του ως χορτοφάγος λάτρης του κρέατος που ξεκίνησε το The Vegetarian Butcher με όλο και περισσότερους ανθρώπους. Επιπλέον, αποσπάμε τα βραβεία Veggiebite και Vegan στην κατηγορία "Vegan Friendly Brand".

2015

Συγκεντρώσαμε 2,5 εκατομμύρια ευρώ μέσα σε τρεις μόλις εβδομάδες μέσω crowdfunding για την υλοποίηση του νέου μας εργοστασίου. Άλλη μία απόδειξη για το πόσο μεγάλη ήταν και παραμένει η ζήτηση για το νέο χορτοφαγικό προϊόν.

Την 1η Νοεμβρίου 2015 διοργανώσαμε Kick Off Party στο μελλοντικό μας εργοστάσιο για όλους τους θαυμαστές, τους μετόχους και τους συνεργάτες μας. Εκεί παρουσιάσαμε το πρώτο λαχανικό Beefstuck στον κόσμο σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Wageningen (WUR). Επίσης, ο Jaap Korteweg εξελέγη Επιχειρηματίας της Χρονιάς 2015!

Ακόμα, ανοίξαμε το πρώτο μας concept store στο Βερολίνο. Έτσι οι Γερμανοί λάτρεις του κρέατος είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον αντικαταστάτη του. Επιπλέον, συνεργαστήκαμε για πρώτη φορά με τη Unilever. Μια μοναδική συνεργασία που μαζί με την Unox κατέληξε στις πρώτες χορτοφαγικές μπάλες: "Vegetarian Hacked Balls in Satay Sauce".

Παράλληλα, επεκτείναμε την γκάμα μας στο ολλανδικό super market Albert Heijn με vegan και χορτοφαγικές παραλλαγές κρέατος.

The Vegetarin Butcher Story Page Images  - Timeline

Αποσπάσαμε επίσης πολλά βραβεία. Το Vegetarian Bratwurst αναγνωρίστηκε διεθνώς ως καινοτόμο και εξελέγη ως "Best Banger" στο Leeds και "Best Vegan BBQ προϊόν" στο Βέλγιο. Κερδίσαμε το "Sustainable Week Utrecht Award" στην κατηγορία Retail, τα "Vegan Chicken Pieces" βραβεύτηκαν με το "Best Vegan Product" στα Vegan Awards 2016 και η PETA μάς απένειμε το βραβείο "Most Compassionate Company". Λάβαμε επίσης το "Corporate 4 Animals 2016 Award" από το Eurogroup για τα ζώα και ο Jaap Korteweg εξελέγη "EY Emerging Entrepreneur of the Year 2016". Πόσο σπουδαία χρονιά! 

2017

Η κριτική επιτροπή του New Food Challenge επέλεξε το The Vegetarian Butcher ως έναν από τους οκτώ φιναλίστ για τη δημιουργία ενός νέου διαδόχου του κρέατος. Μετά την επιτυχία του Hacked Balls in Satay Sauce, κυκλοφόρησε επίσης το Vegetarian Hacked Balls in Tomato Sauce, μαζί με τη Unox.

Οι επιτυχίες και οι διακρίσεις όμως δεν σταματούν εκεί: Το The Vegetarian Butcher ανακηρύχθηκε Marketing Scale Up Company of the Year, έλαβε το Agrofood Plume από την επαρχία Noord-Brabant και ο Jaap γίνεται Νο2 στο Trouw's Sustainable 100: "Ο Jaap Korteweg αποδεικνύει πώς να καταστήσετε τη βιωσιμότητα ελκυστική σε ένα μεγάλο κοινό […]".

Το Satay bread μας κέρδισε επίσης βραβεία στο PETA Vegan Food Awards στην κατηγορία "Καλύτερο Vegan Sandwich".

2018

Την 1η Απριλίου ανοίξαμε το The Vegetarian Butcher Pop-Up Restaurant De Vleesch Lobby στη Χάγη με πρωταγωνιστή τα φυτικά προϊόντα μας. Ήταν ένα μέρος για όλους: κρεατοφάγους, vegan και vegetarian. 

Ακολούθησαν εξελίξεις στο New Food Challenge. Εκεί κερδίσαμε 250.000€ για την ανάπτυξη φυτικού υποκατάστατου κρέατος από όσπρια. Ο ιδρυτής Jaap Korteweg μπήκε στην πρώτη τριάδα του Sustainable 100 του Trouw για 2η συνεχόμενη φορά και το The Vegetarian Butcher συμπεριλήφθηκε στην πρώτη δεκάδα με τις πιο εμπνευσμένες εταιρείες στην Ολλανδία.

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΦΕΛΟΣ; ΞΕΧΝΑΤΕ ΤΟ ΚΡΕΑΣ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΞΕ-ΧΑΣΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ!  

– Synergie

Δημιουργήσαμε μια πίτσα φτιαγμένη 100% από λαχανικά σε συνεργασία με τη New York Pizza! Έτσι, η Ολλανδία αναδείχτηκε ως η πρώτη στην Ευρώπη που παραδίδει vegan πίτσα σε όλη τη χώρα. Η χρονιά ολοκληρώθηκε με τη συνέχιση της σπουδαίας συνεργασίας με τη Unilever. Πλέον, δεν υπήρχαν όρια στην αποστολή και στις φιλοδοξίες μας σχετικά με μια διατροφή πιο φυτική.

Το The Vegetarian Butcher είναι η πιο "Cool ολλανδική μάρκα" για το 2018! Μετά από αρκετούς γύρους και αξιολογήσεις από μια κριτική επιτροπή ειδικών κερδίζουμε τον τελικό απέναντι σε Vandebron και Tony's Chocolonely. Και ακολουθούν ακόμα περισσότερα, όπως το FoodQualityAward of FoodPersonality. Η κριτική επιτροπή αναφέρει χαρακτηριστικά: «Το The Vegetarian Butcher είναι μια εταιρεία που άλλαξε πραγματικά τον κόσμο».

Θέλαμε όμως να πετύχουμε ακόμη περισσότερα με τη δική μας Διατροφική Επανάσταση. Έτσι, ξεκινήσαμε στο Ηνωμένο Βασίλειο την κυκλοφορία των προϊόντων μας σε όλη τη Μάγχη. Μάλιστα αλλάξαμε ριζικά ένα παραδοσιακό κρεοπωλείο στην καρδιά του Λονδίνου, μόλις για μια μέρα για να προαναγγείλουμε την άφιξη του The Vegetarian Butcher. Το αποτέλεσμα; Εκατοντάδες λάτρεις του κρέατος μπορoύσαν πλέον να απολαύσουν το προϊόν μας μέσω της αλυσίδας super market Tesco.

Το #Schnitzelgate επανέρχεται και μάλιστα σε ευρωπαϊκό επίπεδο! Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γεωργίας αποφασίζει ότι οι ονομασίες κάποιων προϊόντων όπως "χάμπουργκερ για χορτοφάγους" και "γάλα σόγιας" είναι παραπλανητικές. Έτσι, ξεκινήσαμε τη δική μας εκστρατεία ενημέρωσης που διεξήχθει ταυτόχρονα με τις ευρωεκλογές. Και κάπου εδώ κερδίζουμε τη μάχη με το vegan burger στην Ολλανδία!

Το αποκορύφωμα της χρονιάς; Το λανσάρισμα του Rebel WHOPPER® σε τουλάχιστον 25 χώρες στην Ευρώπη. Μια στιγμή με τεράστια σημασία για την αποστολή μας, που δεν είναι άλλη από το να γίνουμε ο μεγαλύτερος χασάπης στον κόσμο και να προσφέρουμε εναλλακτική κρέατος για την ευχαρίστηση του πελάτη!

2020

Παρουσιάσαμε νέες συσκευασίες, που χάρη στο design τους διευκολύνουν τους καταναλωτές να ξεχωρίζουν τα χορτοφαγικά από τα vegan προϊόντα. Το αποτέλεσμα ήταν να επεκτείνουμε την κυκλοφορία μας στο Βέλγιο, αλλά και στα γερμανικά super market.

Onze spicksplinternieuwe verpakkingen.

Τον Μάρτιο, η έκκλησή μας προς τον Frans Timmermans δημοσιεύτηκε σε αρκετές μεγάλες ολλανδικές εφημερίδες. Μέσω μιας ανοιχτής επιστολής του Jaap, ενθαρρύναμε την Ε.Ε. να αγωνιστεί για μια Ευρώπη κλιματικά ουδέτερη. Με δεδομένο ότι εξακολουθούν να χορηγούνται επιδοτήσεις για την προώθηση του κρέατος προτείναμε κάτι απλό: οι επερχόμενες επιδοτήσεις για το κοτόπουλο να δοθούν στο Lucky Nuggets και στα Chicken Chunks. Μια αναδιανομή δηλαδή, η οποία πραγματικά μπορεί να συμβάλλει στο να καταστεί η Ευρώπη κλιματικά ουδέτερη έως το 2050.

Ο συγγραφέας και ερευνητής δημοσιογράφος Jeroen Siebelink κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για την Επανάσταση των Τροφίμων από τον Jaap Korteweg με εκδότη τον Xander: "The Vegetarian Butcher". Η ιστορία μιας ομάδας πρωτοπόρων που υποστηρίζονται από την αποστολή του Jaap και δεσμεύονται για έναν κόσμο χωρίς κρέας. Ο δρόμος για την πραγματοποίηση της μεγάλης φιλοδοξίας: "να γίνουμε ο μεγαλύτερος χασάπης στον κόσμο".

Το βραβείο Transformer Of The Year απονέμεται στο The Vegetarian Butcher από τα Dutch Marketing Awards, στα οποία «το τρίπτυχο: όραμα του marketing, αποτελεσματικότητα της εκτέλεσης και ταχύτητα της καινοτομίας» έπαιξαν καθοριστικό ρόλο.